خانه بازي وروجك

برگزاری کلاس آموزشی جاگورتا

1394/4/11 12:08
نویسنده : مدير وروجك
1,355 بازدید
اشتراک گذاری

با نام و یاد خدای متعال

خانه بازی وروجک اقدام به برگزاری اولین دوره آموزش هنر جاگورتا در استان گیلان نموده است.

معرفی هنر جاگورتا:

مقوله سرگرمی‌های کودکان در دنیای امروز یکی از ابزارهای مهم تربیتی است که نیازمند کار کارشناسی دقیق از سوی همه مسئولین و توجه خاص خانواده‌ها می‌باشد. با توجه به تغییر الگوی سرگرمی‌های کودکان در سالهای اخیر و سوق پیدا کردن آنها به سوی بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های تلویزیونی تنها قوای بصری این کودکان مورد توجه قرار گرفته و تقویت سایر مهارت های فیزیکی و عملی آنها کمتر مورد توجه واقع شده است. کودکان در ارتباط با رسانه‌ها تجربه کردن، ساختن و آفرینندگی را پیدا نمی‌کنند و از اعتماد به نفس محروم می‌شوند.

ارتباط مستقیمی بین کارهای دستی و پرورش خلاقیت با تقویت مهارتهای فیزیکی و عملی وجود دارد. ساختن هر وسیله‌ای به ویژه کاردستی حس تجربه کردن و اعتماد به نفس را در کودکان و نوجوانان تقویت می‌‌کند. ساختن، پرداختن و تجربه کردن به کودک و نوجوان اقتدار می‌دهد و او احساس می‌کند وجودش سازنده و نافع است. الگو دادن به کودکان و نوجوانان در کاردستی ساختن، به آفرینندگی آنان ضربه می‌زند و برای این‌که این اتفاق نیافتد با آماده‌سازی فضا، در عمل باید به ساخته‌ی بچه‌ها بها بدهیم.

حال این سوال مطرح می‌‌شود که روش­‌های پرورش خلاقیت چیست؟ یکی از برترین روشهای پرورش خلاقیت هنر می­‌باشد، لذا برآن شدیم تا با استفاده از هنر ساخت کاردستی توسط مقواهای موجدار و رنگی خلاقیت را در کودکان پرورش دهیم.

پرورش خلاقیت در کودکان با استفاده از هنر ساخت کاردستی با مقواهای موجدار رنگی (جاگورتا) دو مزیت در پی خواهد داشت:

اول آنکه ساخت کاردستی با این مقواها به کودک کمک می­‌کند تا با استفاده از تکنیک­های بسیار ساده رول کردن و تا کردن به راحتی از یک سطح ساده به یک حجم زیبا برسد، و این فعالیت ساده و مفید مهارتهای فیزیکی و عملی وی را افزایش داده و به تقویت حس اعتماد به نفس در کودک کمک می­‌کند چرا که هربار کودک موفق به خلق یک حجم جدید و زیبا می­‌گردد، این توانایی را در خود احساس می­‌کند که قدرت خلق آنچه را که بخواهد دارد و این همان توانایی است که مهندسین و متخصصان موفق امروز پیشرفت خود را مدیون تقویت این مهارتها در کودکی خود می­دانند.

دومین نکته مهم در رابطه با ساخت کاردستی استفاده از تنوع رنگ‌ها می­‌باشد که این تنوع باعث ایجاد روحیه ­ای شاد و پرنشاط در کودک شده و به شکل­ گیری شخصیتی پویا و مثبت که همواره امید به موفقیت دارد را در پی خواهد داشت.

هنر ایجاد سرگرمی و خلاقیت با رول کردن و تا کردن که به اختصار به آن هنر جاگورتا گفته می‌شود در واقع با آموزش مهارت حجم سازی و ایجاد حجم به کودک کمک کند تا دنیای پیرامون خود را بهتر بشناسد و دقت وی را نسبت به محیط اطرافش افزایش می­دهد.در این سرگرمی جدید، ذهن کودک و نوجوان ابتدا با اشکال هندسی ساده آشنا شده و کم‌کم ذهن او به سمت ساخت اشیاء و اشکال گوناگون سوق پیدا می‌کند.

در مرحله آفرینندگی به کودک موضوع می‌دهیم و او را تشویق به ساختن می‌کنیم ولی ساختن باید از خود او باشد و این، ذهن بچه را به تداوم می‌اندازد سپس خود نقشه راه را درست می‌کند.

                                        منبع: راهنمای آموزش هنر جاگورتا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

همراه رایانه
11 تیر 94 14:09
همراه رایانه سوالات رایانه ای ,اینترنتی,تبلت و موبایل را از ما بپرسید. لطفا لینک سایت شرکت را با نام همراه رایانه در وبلاگ خود قرار دهید تا تمام کاربرها از این خدمات بهرمند شوند. متشکرم همراه رایانه (پاسخگوی شبانه روزی) تلفن تماس : 9099070345 www.poshtyban.ir